onsdagen den 8:e oktober 2008

Team Silas 4-Ever

Ligger på soffan och har riktigt svårt att ta mig för något. Borde tvätta kläder, mer än något annat borde jag tvätta kläder, men jag ligger mest här och nyttjar min lediga dag till avkoppling. Sjukt lat dag. Ska förvisso åka iväg och göra lite John's Candy-nytta senare, och så småningom ta en öl med Andreas, men just nu händer noll.

Jag älskar mitt nya jobb. Jag har aldrig varit så engagerad i ett projekt som i det här. Vi börjar från noll, monterar våra egna hurtsar och bygger helt egna format och kan ta saker i vilken riktning vi vill, det är fantastiskt. Hur ofta händer det liksom? Hur ofta startar en sån här grej upp? Inte särskilt, och det är en jävla välsignelse att få vara med. Om inte annat lär jag mig allt om att bygga från grunden, allt om att arbeta sig fram från tomt kontor till färdig produkt, allt om chefsskap, allt om allt som jag inte visste särskilt mycket om. De erfarenheterna kan ingen ta ifrån mig. Sorry om jag låter som en nyfrälst sektmedlem, men det är faktiskt genuin entusiasm.

LITE TV:
***Nya säsongen av Dexter rullar ju nu. Säsong tre. Redan efter andra avsnittet har jag känt den akuta ont i magen-spänningen vid ett tillfälle. Det lovar gott. Jag hoppas vid Gud att hela säsongen håller måttet.

***True Blood har fått en del skit men jag gillar det som fan. Tycker om skådespelarna och det blöjromantiska vampyrerotiska tramset och gillar att det helt orealistiska gör så mycket mer tillåtet. Det är inte Six Feet Under bara för att Alan Ball ligger bakom här också, True Blood är långt mycket mer spexigt och mindre genialiskt, men lik förbannat en väldigt bra serie. Tycker jag.

***Singelmammor, SVT. Älskart. Dör en smula varje gång jag ser det och om SVT fortsätter att producera saker som Klass 9A, Barnmorskorna och Singelmammor så behöver jag inga usla svenska dramaserier med Mikael Persbrandt på TV4. Oskyldigt Dömd, liksom. Uselt!

6 kommentarer:

Matt sa...

Jag tycker också True Blood är bra. Anna Paquin är fantastisk.

Matt sa...

Jag tycker också True Blood är bra. Anna Paquin är fantastisk.

Anonym sa...

Tänk att sajten du arbetar för väljer att namnge häktade personer. Jag som trodde att det var domstolarnas sak att döma folk.
Denna diskussion är ju extra anmärkningsvärd eftersom du själv ganska ofta agiterat för etik och moral genom åren....

Eric Goesta Rosén sa...

matt: Precis. Vi är eniga.

Anonym: Ja, det där är knepigt som fan. Det är svårt att svara på utan att låta hycklande eftersom jag generellt tyckt att man inte ska namnge och sätta ut bild men samtidigt arbetar för Nyheter24 som i dag gör just det. Jag säger såhär, det är problematiskt och jag brottas med det, och vi diskuterar det. Vi får se var det landar till slut.

Emelie sa...

Men åh! Silas! Du joni och silas kan komma och bo hos mig! Jag tror det skulle bli awesome times!!

Josefin sa...

Sookie i true bloog är så himla snygg. De börjar sända på onsdag i sverige enligt http://canalplus.se/trublood
ska få mamma att spana.