fredag 17 augusti 2007

Sitter du här och myser?

När David skriver om sin äldre syster och hennes (minst sagt aggresivt) flörtiga sätt mot hans kompisar ("Jo, tror du att en kuk skulle få plats mellan dom här?", frågade hon samtidigt som hon med oskyldig blick lutade sig fram och tryckte ihop brösten framför Tias ansikte.) när de var unga småkillar får mig att tänka på en av mina bästa vänner. Jag var tolv och vi brukade hänga hemma hos honom. Hans syster, tre år äldre än jag, betraktades allmänt som en av de snyggare på hela högstadiet. Att bara bli tilltalad av henne var lite eggande för en snubbe som precis hade börjat titta på tjejer på det där sättet. Att hon dessutom envisades med att fråga om vi hade sett porrfilm och att prata om att knulla gjorde inte situationen mindre läskig och spännande. Jag var ju tuff som tusan och försökte väl vara lite världsvan och blasé men lyckades naturligtvis inte för fem öre. Istället illröd i ansiktet och lätt skakig.

När vi satt i vardagsrummet hemma hos den här kompisen kunde man se in i hennes rum om dörren var öppen. Detta var hon mycket medveten om. Så om jag, eller någon annan av oss småpojkar som hängde där, hamnade ensam i vardagsrummet kunde man ge sig fan på att hon passade på att byta tröja och bh just då. Antagligen triggad av effekten hon hade på oss låtsades hon som att det bara var en slump att vi råkade se henne halvnaken. Sedan kom hon ut, ombytt, och fyrade av ett brett leende.
- Sitter du här och myser? sa hon någon gång. Jag har aldrig varit så svarslös.
- Ehhh, nej, hehe, eehe, nej?

Jag antar att hon gillade den extrema maktpositionen hon hade. Den extrema effekten på småpojkarna. Men jag tror inte hon förstod att det där är sånt man minns hela livet, som bland det allra mest spännande man varit med om.
När jag läser Davids inlägg tänker jag att det här kanske är vanligt, särskilt eftersom jag inser att jag själv skulle ha älskat att göra likadant om jag plötsligt gick från att vara bara någons storasyrra till att vara en person som kunde fullständigt förgöra lillbrollans polare.

5 kommentarer:

Matte sa...

Jodå, även jag bär på liknande historier. Gick i sexan när en tjej, som faktiskt inte var någons syrra alls, styrde och ställde med mig totalt. Det var lekar som helt gick ut på att jag skulle visa min totala lydnad gentemot henne, och om jag skötte mig blev jag belönad. Den vanligast förekommande belöningen var, inte helt oväntat, att få klämma på ett bröst. Needless to say gick det där över ganska snabbt, det är en temporär makt tjejerna sitter på.

Anonym sa...

va konstigt det skulle vara om det var tvärtom. Om en storebror tog av sig kalsongerna och som belöning lät en liten flick klämma på kuken...uh.

Eric Goesta Rosén sa...

Matte: Jag tror inte det är helt ovanligt faktiskt.

Anonym: Ja, gud, det blir verkligen en helt annan sak. Usch.

Hermann... sa...

det här är verkligen en kul tråd. Så lätt att känna igen sig.

Anonym: Ja herrejälvar. Tänk om någon riktigt välhängd femtonårig kille skulle låta 11-12 åriga tjejer klämma lite samtidigt samtidigt som 15-åringen skröt över hur stor den är, eller liknande...
Fast jag är nyfiken på vad tjejer tänker om det här, någon kanske har erfarenhet av det?.

Anonym sa...

jag tror många tjejer skulle tycka det var precis lika kul som killar tycker.